Nieuwe Peugeot identiteit!

Het nieuwe merklogo van verenigt verleden, heden en toekomst. Het ziet er uit als een wapenschild, een symbool voor eenheid aldus Peugeot. Ook trots en bescherming worden eraan gegeven als eigenschappen. Het logo staat dus voor verbinding tussen het verleden en de toekomstplannen. De leeuw, dat is een blijver. Hij staat voor kracht en zekerheid.

 

Je zag het logo misschien al eerder, op de E-Legend concept car van een tijdje terug. Vanaf nu wil Peugeot het ook op productiewagens gaan gebruiken, in plaats van het huidige losstaande leeuwensilhouet.

 

Aan het nieuwe logo zit ook een nieuwe merkstrategie vast. Peugeot heeft volgens CEO Linda Jackson al tien jaar gewerkt om die trede hoger op de ladder te komen. Nu, met de fusie onder de Stellantis-groep is het voor Peugeot nog belangrijker maar ook nog moeilijker om zich te onderscheiden. De website kreegt intussen ook al een update, de dealers zullen in de komende tijd een nieuwe look krijgen. Die moet hen er efficiënter en intuïtiever laten uitzien.

 

Om de vernieuwing kracht bij te zetten in de publiciteit, heeft Peugeot ook een nieuwe slogan. "Lions of our Time" is de nieuwe slagzin, of in het Frans "Les Lions d'Aujourd'hui".

 

Deze website maakt gebruik van cookies. Door verder te surfen stemt u in met het gebruik hiervan.   Info   Akkoord